Latest Single - Lelaki Atas Awan



Tuesday, April 15, 2008

Joran

Bismillahirrahmanirrahim



Hari Sabtu lepas Diddy ke Jitra, Kedah sempena Pesta Joran Bank Rakyat Berita Harian. Pada sebelah paginya memang berlaku satu peristiwa yang boleh dikatakan sedih dan kelakar. Kalau sesiapa yang mendaftar mendapatkan diari Diddy melalui DiGi Superstars mesti tahu ceritanya sebab Diddy tulis dalam diari Diddy =) Perjalanan ke Jitra memang menyeronokkan kerana kami berbual macam2 benda. Abang Badrul, Abang Abie, Farah dan Diddy tak berhenti2 berbual. Memang betul kata Farah, ada hikmah di sebalik kejadian sebelah pagi. Rasa sekejap saja perjalanan untuk sampai ke Jitra. Sempat juga kami berehat di apartment yang disediakan.




Diddy dan Farah masing2 nyanyi dua lagu dan satu lagu duet. Walaupun panas terik, perasaan kami seronok dapat menghiburkan orang ramai yang hadir. Berpeluh selepas habis show =) Menurut Abang Abie, ada keluarga yang berkhemah di situ untuk menyertai pertandingan memancing. Hadiah pun bukan sedikit, RM15,000 tunai untuk tempat pertama!





Habis buat persembahan, kami balik semula ke apartment untuk berehat, mandi dan solat. Sempat juga lelapkan mata seketika. Kemudian dapat panggilan dari sepupu Farah yang ada di Kedah memberitahu isterinya bakal melahirkan anak yang pertama. Selepas kemas barang kami terus ke hospital. Lebih kurang sepuluh minit di bilik menunggu, isteri sepupu Farah selamat melahirkan. Kami semua dapat peluang melihat bayi yang baru lahir. Memang comel! Sebelum balik ke Kuala Lumpur, kami berhenti makan di tepi jalan. Pertama kali Diddy makan nasi lemak Kedah yang sungguh sedap dan juga bihun sup. Sedap sangat! Satu lagi yang Diddy nak cakap, adik kepada sepupu Farah memang macam Dafi! Selama ni Diddy selalu juga baca ada ramai orang yang serupa wajah Dafi tapi Diddy rasa sepupu Farah ni lah yang paling hampir. Tengoklah sendiri wajahnya di bawah.



Salam Sayang
Diddy

5 comments:

Anonymous said...

Assalamaualaikum DIddy & Abg BAd...

seronok nyer gi Kedah....;)

Mesti best ekk kat sana....
Apsal x bawak balik ikan sekali;)
mesti x memancing nie...

Okey Bye....

Anonymous said...

Uiishhh..soh DD memancing..
Harus gelap kulit beliau..
Naper tak amik pic baby comey tu..
Aper2 pun good luck K!!
Kami semua menyokong DD!!

Anonymous said...

hai diddy
comey nyer teddy bear tu...
mst baby tu comey gak kan

yer btol..cam dafi lah
sejibik..idung pun sama
kiera soh tanye sape nama budak tu
dia nak tanye sndirk dia malu..

yg benar
aqua

Rinie Yusof said...

nice blog...

Ain Nabilah said...

hey diddy..
well, i like ur voice, i like ur song. n i hope, we can be friends.
do visit my blog if u hv time.
n oh, gudlak for anugerah planet music okay?