Latest Single - Lelaki Atas Awan



Thursday, November 20, 2008

Senok

Bismillahirrahmanirrahim


Pantai Senok, Bachok, Kelantan. Di sanalah Diddy berkampung selama 6 hari 5 malam untuk menghabiskan penggambaran telemovie Rebab Tidak Bertali. Mungkin Diddy tak dapat nak gambarkan dengan perkataan betapa indahnya pengalaman Diddy bersama2 dengan pelakon2 serta krew dan produksi dari Pujangga Kreatif. Apa yang Diddy tulis di sini mungkin hanya sekadar perkataan2 yang biasa dipakai tetapi tak dapat nak capai apa yang Diddy rasa di dalam. Ianya satu pengalaman yang sungguh berharga.

Hafiz dan Joe di Central Market

Sebenarnya ramai peneraju utama yang memenangi pelbagai anugerah dalam bidang lakonan terlibat dengan telemovie Rebab Tidak Bertali ni. Antaranya ialah Abang Zamarul Hisham, Mak Normah Damanhuri, Uncle Wan Hanafisu dan Wan Sharmila. Juga pelakon2 tersohor lainnya seperti Kak Seha (favourite Diddy ni!), Abang Azan (Scan), Fazurina (Dunia Anita), Abang Jali (Salam Pantai Timur), Puteri Fateen (Raksaksa), Syajiri dan Adik Sweet. Abang Zamarul Hisham pernah menang Anugerah Pelakon Lelaki Terbaik dalam Filem dan Drama. Begitu juga dengan Mak Normah yang pernah memenangi Anugerah Pelakon Wanita Terbaik dalam Filem dan Pelakon Pembantu Terbaik. Uncle Wan Hanafisu pula pernah memenangi Pelakon Lelaki Terbaik dalam Drama Bersiri dan Wan Sharmila baru saja memenangi Anugerah Khas Pantene dalam ASK 2008. Antara semuanya, Diddy adalah orang yang paling baru =)

Diddy bersama Fazurina dan Wan Sharmila

Krew dan tenaga produksi Pujangga Kreatif bermula dari Pengarah telemovie hinggalah kepada mereka yang bertugas menyediakan makanan dan minuman semuanya sungguh mesra dan sentiasa membantu Diddy. Bayangkan orang baru seperti Diddy yang tidak pernah berlakon telemovie apatah lagi bertutur dalam dialek Kelantan, kesukarannya berlipat ganda. Tapi bersama pengarahnya Abang Saiful, penolong pengarah Abang Fario, dan lain2nya, Diddy tak rasa terlalu sukar. Abang Saiful pendiam orangnya tetapi sesekali dia bersuara, bergegar satu rumah =) Abang Fario dan Abang Azan pula banyak mengajar Diddy menyelami jiwa watak yang Diddy lakonkan. Diddy juga rasa bertuah kerana pelakon2 profesional lainnya seperti Kak Seha, Mak Normah, Uncle Wan Hanafisu, Abang Jali, Abang Azan dan Abang Zamarul langsung tidak kedekut ilmu untuk berkongsi dengan orang baru seperti Diddy. Malah dengan tunjuk ajar mereka Diddy dapat lakukan semuanya dengan lebih baik lagi.

Kak Seha dan Mak Normah

Diddy pasti rindukan saat2 penggambaran terutamanya di Pantai Senok, Bachok, Kelantan. Bersarapan bersama, gelak ketawa, makan beramai2, bergossip dan bercerita serta macam2 lagi. Semuanya umpama sebuah keluarga besar. Antara Boss Pujangga Kreatif iaitu Kak Ris pun turut sama turun padang. Malah beberapa kali dia memasak untuk kita semua makan bersama dengan makanan yang sungguh enak. Sepanjang berada di Kelantan, Diddy tak singgah langsung di Bandar Kota Bahru. Semua penggambaran yang melibatkan Diddy hanya di Pantai Senok. Bermula jam 8 pagi untuk sarapan, sehinggalah habis shooting lebih kurang pukul 12 malam, memang tidak ada masa untuk pergi mana2.

Berlatih bersama Abang Zamarul

Pada Abang Saiful, Abang Fario, Abang Azan, Abang Zam, Abang Awie, Adik, Ome, Ayoi, Capt, Asri, Angah, Ayah Mi, Abang Hj. Sham dan lain2, terima kasih dari hati. Buat Kak Ris, Kak Seha, Mak Normah, Uncle Wan, Abang Jali, Abang Zamarul, Fazurina, Fateen, Sweet, Wan Sharmila dan lain2, terima kasih atas segala ilmu yang dikongsi bersama Diddy. Buat Abang Badrul, nanti kita makan laksam =)

Adik Sweet

Orang kata, yang pertama tu yang paling sukar dilupakan. Ni adalah telemovie yang pertama Diddy dan insyaAllah Diddy pasti ianya akan sentiasa tersemat diingatan.

Salam Sayang
Diddy

11 comments:

eleza737 said...

wah abih doh? congrats2

Anonymous said...

Tahniah... dah siap telemovie.
bila nak keluar kat TV?
Hopefully pasni dapat banyak lagi offer berlakun...

salaaammmm
Kak Inc

znn said...

wow!!xsabar nih nk tgk rebab..yehaaa!!! =P

Anonymous said...

Diddy, tahniah berjaya teroka satu bidang baru..sukar tu adat tapi semangat mencuba tu penting...berdasarkan foto-foto diatas, sikit nasihat saya...bila kita acting, bukan saja raut muka.."gerak tubuh" juga mesti bersama...semoga berjaya...

Anis Hayati said...

tahniah ..
x sabar nak tgk telemovie ni

Anonymous said...

Hai Diddy i dont know your appearance has changed a lot!!..look at you now,you have grown as an actor...last time i remember you were so skinny..n dunno what you have done to you body..i guess mesti byk pegi Gym nak bulk up..okla tu..tu la namanyer jaga periuk nasi..neway you are now soo attractive!!!no joke

Anonymous said...

Sebenanyer terkejot tgk diddy skang..sbb tiba2 jek trjumpe your blog dalam laptop my sis...

It has been 2 years since i last looked at you..and skang tr jumpe blk..i am busy with work until i terlupe nak ikuti perkembangan u.skali tgk skang..dah makin hensem n presentable...neway..good job dude!!

Anonymous said...

wah...dah abis shooting kat pantai senok....best oooooo...bile nak kluar tv lak ni

Nur Aainaa Khairunnisa said...

ti telemovie ni tayang katne?

Najwa said...

owah. congrats diddy! dah siap satu telemovie. glad to know u had so much fun melalui experience tak ternilai ni, n to know everyone had been so helpful too ;) tak sabar nk tgk telefilem ni kat tv =)

eka said...

hyE!c0meLnyerw abG didDy..
hikhik..
h0pe suksess slaluee..
=)