Latest Single - Lelaki Atas Awan



Sunday, August 23, 2009

Kosmo!



DIDDY ELAK PAKAI TOPI

Oleh Maliah Surip
Foto Azlan Hanif (AZ PHOTOGRAPHY)

DIDDY HIRDY
- begitu predikat komersial penyanyi yang lahir daripada program realiti Akademi Fantasia (AF) tiga tahun lalu.

"Saya mahu berdiri di atas kaki sendiri dengan mencicirkan brand lain. Jadi, saya memilih untuk membawa nama sendiri iaitu Diddy Hirdy," kata pemuda berusia 24 tahun ini tanpa mengetepikan rasa terima kasih terhadap AF kerana menjadi platform buat dia menjadi anak seni.

Muncul dengan single terbaru yang diberi nama Lelaki Atas Awan karya Bad Hisham dan lirik oleh Abie, kata Diddy lagu berentak balada ini mempunyai kaitan dengan kisah hidupnya yang sedang bahagia kerana kerjaya biar tidak segah artis lain.

"Saya juga masih bahagia bersama tunang saya," katanya yang sudah tiga tahun mengikat pertunangan dengan sahabat zaman persekolahannya.

Agenda seninya pada Ramadan ini diisi dengan rakaman dua buah lagu untuk melengkapkan albumnya yang dijangka dipasarkan pada hujung tahun termasuk menghadiri majlis berbuka puasa bersama anak yatim.



Adab Bertemu Media
"Saya menjaga imej saya agar tidak terlibat dalam sebarang kontroversi. Kalau bercakap tentang imej, dari segi penampilan, saya mengajar diri supaya tidak memakai topi dan cermin mata hitam kala bertemu media. Saya rasa ia seperti tidak menghormati orang apabila bercakap dengan cermin mata hitam dan topi. Saya melatih diri menjadi yakin."

Menafikan Sesuatu Berita
"Mengapa perlu? Bagaimanapun ia bergantung kepada persepsi dan alasan individu tersebut. Keadaan yang memaksa saya menafikan sesuatu perkara adalah apabila ia terlalu peribadi untuk dikongsi dengan umum."

Lagu Raya yang Membangkit Semangat
"Lagu Balik Kampung dendangan Allahyarham Sudirman Hj. Arshad. Kalau dengar saja lagu itu, serta-merta rasa tak sabar nak balik kampung."

Kurma atau Bubur Lambuk
"Kurma. Saya suka kerana ia manis dan paling penting khasiatnya yang banyak. Saya kurang gemar bubur lambuk. Jadi kalau atas meja ada bubur lambuk dan kurma, pasti saya pilih kurma sebagai hidangan berbuka puasa."

Album Dulu dan Kini
"Album saya dulu banyak eksperimentasi berbanding album terbaru ini yang digarap lebih lama untuk memastikan sesebuah lagu itu menjadi lebih baik dari dahulu. Saya juga terlibat menulis satu lagu untuk album ini."

Dikesempatan ini Diddy ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam. Semoga kita semua memperolehi keberkatan dari Allah S.W.T.

Salam Sayang
Diddy

3 comments:

ANGAH said...

salam...

selamat berpuasa...
alhamdulillah...berdiri di kaki sendiri..selama nih??
wahhh!!! gurau jew di bulan pose..
semoga diddy sentiasa sukses..
budi bicara diddy tinggi nilainya..

majalah mangga sept 09 pon ada artikel diddy...

all the best!!

selamat berbuke pose, bertarawih & bersahur....

songo said...

diddy.......go go..... kami akan sentiase support diddy... walau dimana kami berada........

AjymNarnia said...

wAH SEMAKIN DITERIMA RAMAI NAMPAKNYA DIDDY....MUNGKIN KERANA LAGU BIAR DIDDY SAMBUNG YG SUNGGUH MENARIK ITU.... DI C30 PUN PERNAH JADI JUARA TU....MMG CAIYOKLAH....HARAP2 LAGU LELAKI ATAS AWAN PUN AKAN JADI HIT....SEMUA TAJUK LAGU CATCHY..CATCHY LAH....
SeMOGA TERUS SUCCESS......