Latest Single - Lelaki Atas Awan



Monday, June 2, 2008

Selamber

Bismillahirrahmanirrahim



"Konsert Slamber Jer" adalah nama konsert Sabah Tour 2008 yang Diddy ikuti. Ianya antara pengalaman manis Diddy menjadi seorang artis. Artis2 lain yang turut serta adalah Adam, Aliff Aziz, Imran Ajmain, Farawahida dan Erna. Diddy bersyukur kerana diberi peluang untuk ikut sama membuat pesembahan dan mempromosikan album Diddy di Sabah. Sememangnya Diddy teringin untuk ke Sabah. Sudah lama Diddy nantikan peluang sebegini. Kalau nak dikira, Konsert DiGi Gegeriuh sebelum itu di Kota Kinabalu adalah kali pertama Diddy jejakkan kaki ke Negeri Di Bawah Bayu.





Perjalanan kami bermula di Tawau. Rasa amat terharu dengan sambutan yang diberikan. Kami tiba di lapangan terbang Tawau diiringi dengan paluan kompang. Kami juga diiring oleh sekumpulan motosikal, dari lapangan terbang sehingga ke tempat makan dan sehingalah mendaftar ke hotel. Berehat seketika di hotel, kami terus ada acara Meet & Greet bersama peminat di sebuah pusat membeli belah. Seronoknya dengan sambutan yang diberikan. Memang lain rasanya dapat bertemu dengan peminat2 di Sabah. Memang betul sambutannya sungguh hebat! Beberapa kali Diddy rasa seperti dalam mimpi saja.





Sambutan ketika konsert juga sangat hebat dengan jeritan dan pekikan peminat yang hadir. Bayangkan sampai Diddy tak dapat dengar muzik akibat sorakan yang sungguh kuat sepanjang membuat persembahan. Memang peminat2 yang best! Habis saja konsert kami bertolak menaiki bas ke Sandakan. Banyak juga peristiwa lucu yang berlaku. Salah satunya ialah pengurus Adam tertinggal bas ketika dia ke bank. Memang satu bas ketawa bila Adam dapat panggilan telefon dan memberitahu satu bas "Kita kena berhenti, pengurus Adam tertinggal!"





Perjalanan menaiki bas memang meletihkan. Tambahan pula keadaan sekeliling gelap gelita. Ada satu ketika bas ditahan oleh polis untuk membuat pemeriksaan. Kelakarnya pihak polis tersebut bukan nak tengok kad pengenalan tetapi kami disuruh menunjukkan tag artis yang dipakai untuk konsert. Kami tiba di Sandakan lebih kurang pukul 1 pagi.





Pagi2 lagi kami dah bangun untuk membuat promosi. Kali ini disebuah kedai yang menjadi penaja konsert. Adam demam dan terpaksa berehat di bilik. Imran, Erna dan Farawahida ke Radio Sandakan untuk promosi di sana. Hanya Diddy dan Aliff saja ke tempat penaja. Tepat jam 2 petang kami ke Dewan Masyarakat untuk memulakan konsert. Sambutan di sana juga hebat. Cuma sistem bunyi yang kurang memuaskan sedikit mengganggu persembahan kami, tapi pada Diddy itu hanyalah masalah kecil saja. Nasib baik kami hanya bertolak ke Kudat pada keesokan harinya. Badan dah mula sakit2 dan letih kerana naik bas dalam tempoh yang lama.





Perjalanan ke Kudat melalui banyak tempat2 yang menarik. Cuma keadaan jalan yang kecil dan bas yang agak penuh menyebabkan rasa kurang selesa. Alhamdulillah ketika berhenti untuk makan tengahari, Abang Badrul belikan bantal untuk digunakan di dalam bas. Dapat juga jadi alas belakang yang dah mula rasa sakit. Kami berhenti di beberapa tempat untuk bergambar, termasuklah di kaki Gunung Kinabalu. Mungkin satu hari nanti Diddy akan berpeluang untuk mendaki Gunung Kinabalu pula.





Kami tiba di rumah rehat Kudat lebih kurang pukul 9 malam. Mujur juga konsert di Kudat hanya berlangsung pada sebelah malam jadi kami ada banyak masa juga untuk berehat. Selepas sarapan pagi kami semua ke Tip of Borneo untuk sessi bergambar. Sempat juga Abang Badrul buat rakaman video klip untuk lagu Saat. Walaupun tak seberapa, tapi Diddy gembira dapat juga letakkan video klip tersebut di Youtube. Pada sebelah petang kami semua ke pekan sehari yang diadakan berhampiran dengan dewan masyarakat tempat berlangsungnya konsert. Seronok dapat membeli macam2 makanan dan makan beramai2. Sambutan di Kudat juga hebat! Diddy tak dapat nak kira berapa banyak handphone, wallet, beg duit, baju dan lain2 yang Diddy tandatangani. Kadang2 rasa macam kelakar pulak bila ada yang minta Diddy tandatangan pada baju dan handphone. Sebelum berangkat ke Kota Kinabalu, kami singgah di sebuah sekolah. Sempat jugalah Diddy dan artis2 lain memberikan sedikit nasihat kepada pelajar2 di sana. Yang ni pun Diddy rasa kelakar!





Perjalanan dari Kudat ke Kota Kinabalu juga mengambil masa yang lama kerana pemandu bas tersesat jalan. Nasib baik Abang Aswad, pengurus Imran Ajmain membawa banyak DVD untuk kami tonton sepanjang berada di dalam bas. Tiba di Kota Kinabalu, kami terus di bawa ke Radio Sabah. Selepas itu barulah ke shopping mall tempat berlangsungnya mini konsert. Habis saja mini konsert kami terus ke lapangan terbang untuk penerbangan kembali ke Kuala Lumpur.






Pengalaman selama enam hari di Sabah sungguh menyeronokkan untuk Diddy. Walaupun agak letih tapi Diddy rasa semuanya memang berbaloi dengan apa yang Diddy dapat. Diddy juga dapat kenal lebih rapat dengan Adam, Aliff Aziz, Imran Ajmain, Farawahida dan Erna. Itu adalah pengalaman yang tidak dapat dijual beli.

Salam Sayang
Diddy

13 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...

seronoknya baca entry kali ni.. =)mcm2 cerita ada n yg penting pengalaman2 yg Diddy kutip sepanjang Diddy kat Sabah.

harap Diddy terus sukses karier Diddy bertambah maju, meluaskan sayap pergi tempat yg lebih jauh, insya Allah..

so proud of you..

Anonymous said...

A'kum Diddy

Best pengalaman Diddy kt Sabah! Smoga Diddy terus berjaya & cemerlang.

Anonymous said...

Assalamualaikum

Wow! Happening gilerr Diddy kat Sabah. Banyak nya tempat Diddy cover. Mesti syok kan.

Harap Diddy terus berjaya & sukses.

PS Anis suruh kirim salam kat Aliff Aziz kalau jumpa

Take care
Kak Inc

Anonymous said...

sure ramai yg jeles ngan bantal tu kan??? hehehe...

pasni bantal tu leh wat hadiah utk fans bertuah...=)

really good to know diddy had fun doing what you do best...

nur fazuliana said...

haha:D
kak hezz tau2 jer...
msti ramai yg nk bantl tuh..
bestnye,bnyk tmpt diddy pegi.
gudluck dd:)

♥ dd

Anonymous said...

tumpang lalu diddy...

FAZU, akak jwb kat casa jer la ek... hehehehe

Anonymous said...

diddy..
i admired u since zaman AF.
tapi y skang artis lelaki suker sgt pakai tight-fit t-shirt and as if kekadang nak sgt tunjuk the manly chest?

hope u take good care of your appearance.. k.

u r a good singer..

Anonymous said...

hOLLLAAa..best bc citer DD..
Pasni leh jd Duta Pelajaran bg Pelajar2 Sekolah..Belajar ngan Kak Santubung..hahahaa..

..So Proud of U...


cIK lINDA..

ANNA NUR said...

hi diddy..

best nya dpt g sabah..
minta bantal satu blh? he he..

Anonymous said...

Hi Diddy, juz nak bagitau juz in case Diddy tak tau lagi... Diddyfc dpt 2nd place tadi masa tournament bowling anjuran Zilafc. Wished Diddy was there nak amek hadiah... tapi tak pe laaa... maybe next time kan kan kan...

thanks to kak tre yg gigih put a team together for Diddyfc

hehehe... have fun

MOLY said...

seronoknya tengok ....
;)

u guys really had so much fun aite !!

_Cik gMah_ said...

yang paleng lawak!! part adam ckp pengurus dia tertggl tu..hahaha!!!!

btw, thnks diddy...mwah2...
best bca blog diddy!!

Anonymous said...

besttt bc blog nie.. hahahah.. plg xleh thn gelakk tu part pa adam t'tinggal tu.. bleh plak adam xsdar pa die xde dlm bus tu.. lawak2...